Müziğin minik dev kadını Ayşenur Kolivar - ÇAY HABER - Yöresel Haberin NET Adresi - Rize, Rize Haberleri, Trabzon, Trabzon Haberleri, Artvin, Artvin Haberleri, Karadeniz Haber
ANASAYFA | YÖRESEL | GÜNCEL | RÖPORTAJ | SPOR | EĞİTİM | SAĞLIK | KÜLTÜR SANAT | SİYASET | YAŞAM | TEKNOLOJİ
Müziğin minik dev kadını Ayşenur Kolivar

Müziğin minik dev kadını Ayşenur Kolivar

Karadeniz müziğine kafa tutan yürekli bir kadın: Ayşenur Kolivar! Müziğin minik dev kadını

2010-04-11 13:25:23
Bu haber 2189 kez görüntülendi.

Image and video hosting by TinyPic

Evrim Kepenek'in Röportajı...

Bol ödüllü Sonbahar isimli filmde, Daimi Yusuf Orti şarkısına sesi ile hayat veren Ayşenur Kolivar bugünlerde yönetmenliğini Yusuf Kurçenli'nin yaptığı Yüreğine Sor filminin müzikleriyle dinleyicilerinin gönlünü yeniden fethediyor. İşte Ayşenur Kolivar ile röportaj...

Bu kadının sesine Karadeniz halklarının ihtiyacı var! Erkeklerin hakim olduğu etnik Karadeniz müziğine kafa tutan yürekli bir kadın: Ayşenur Kolivar! Müziğin minik dev kadını

Bol ödüllü Sonbahar isimli filmde, Daimi Yusuf Orti şarkısına sesi ile hayat veren Ayşenur Kolivar bugünlerde yönetmenliğini Yusuf Kurçenli'nin yaptığı Yüreğine Sor filminin müzikleri ile dinleyicilerinin gönlünü yeniden fethediyor.

Karadenizli bir ailenin dört çocuğundan biri olan Ayşenur Kolivar ile Karadeniz'in dağlarında başlayan ve İstanbul'da Hrant Dink'in katledilmesine kadar uzanan geniş bir alanda konuştuk.

Unutmadan hatırlatalım, Kolivar'ın yürekten gelen sesini dinleyicileri yakında bir albümde de dinleme şansı yakalayacak. Çünkü Kolivar'ın Helesa Projesi'nden Ayşenur Kolivar isimli albümü müzik raflarındaki yerini almaya hazırlanıyor. Kalan Müzik etiketli bu ilk albümde, Sonbahar'da dinlediğimiz Daimi Yusuf Orti şarkısının yeni versiyonu da yer alıyor.

Çocukluğun İzmit'te ve Rize'nin Çayeli ilçesinde geçti. Dolayısı ile hem kenti yaşadın hem kırsalı. Bu iki öğe yaptığın müziğe nasıl yansıdı?

Kentte kalabalık bir ailede büyüdük yazları Şenoz'a giderken de hep heyecan içinde oldum. Çünkü orası demek dedelerimden ninelerimden yeni masallar hikayeler demekti. Onların sıradan görüp anlattığı bir olay bile beni çok etkilerdi. Müzikal anlamda bu doğaya bakışımı geliştirdi. Hayatımdan dağlar denizler dereler eksik olmaz. Şarkıları söylerken de oraları hissediyorum. O zamanda muhaliftim. Bana söylenenleri doğru kabullenmektense kendi doğrularımı bulmaya çalışırdım. Doğayı hissettiğimde hayal kurardım doğadan uzaklaştığımda da onları geçeğe dökmeye çaba sarf ederdim.

"Hayatımın dönüm noktası dediğin" en önemli karelerden birini anlatır mısın?

Boğaziçi Üniversitesi Foklor Klübüne girişim benim için bir dönüm noktası diyebilirim. Evet Boğaziçi İyi bir üniversite bende önce tarih sonra edebiyat okudum orda ama Foklor külübü üniversite içinde başka bir üniversite gibi. O dönemler hem kendimi anlamaya çalışıyorum hem de kendimi var etmeye çalışıyorum. Sürekli okumalar yapıyoruz. Ülkede bir savaş var. Bunu söyleyen gençler olarak solcu arkadaşlarımız tarafından bile eleştiriliyoruz o dönem. Sanki savaş bu topraklarda olmuyor. Savaşa o kadar uzaktan bakıyorlar. Faili meçhullerin yoğun olduğu bir dönem. Kendimi okurken şucu bucu diye tanımlamıyorum o sıralar ama inandığım değerler önem verdiklerim savunduklarım hep sol tarafa tekabül ediyor. Folklor klübü hem müzikal anlamda hem politik anlamda okul gibidir benim için.

Kardeş türküler ile çalışmaya o dönem başladın..

Evet, o dönem Folklor Kulübünde halk kültürleri üzerine çalışmalar yapılıyordu. Kardeş türküler projesi vardı ve ben de derlemeler yapıyordum. İlk şarkılarımızdan ermeni bir halk şarkısıydı.  Dinlediğimde yıllardır sanki duyuyordum ama duyamıyordum da aradığım ses buydu fakat adını tam koyamıyordum.  18yıl boyunca bu müziği nasıl hiç duymadığıma şaşırdım ve neden ben bundan mahrum bırakıldım diye düşündüm. Daha sonra devletin politikalarını okuyorsun bir yandan devletin yalanlarını görüyorsun okuyorsun sonra bildiğiniz şeylerin yalan yanlış olduğunu görüyorsunuz.

Kardeş türkülerin ilk albümündeki golas empula şarkısının girişindeki sözleri sen derlemişsin nasıl oldu bu anlatır mısın?

Folklor kulübünün kazandırdığı en önemli farkındalık buydu benim için. Sürekli derlemeler yapmaya başladım. Hatta ilk derlemem senin söylediğin şarkıydı. Kayıt cihazını alıp annemin yanına gittim annem söyledi ben derledim. Daha sonra Biraol Topaloğlu, Kazım Koyuncu, Gökhan Birben'le de derleme çalışmalarım oldu.

Sonbahar'ın bu kadar sevilmesinin ve başarılı bulunmasında müziklerin ne oranda etkisi vardır sence?

Özcan'ın mükemmel şiirsel anlatımına bağlı filmin başarısı. Sadece filmin sonunda bir çığlığa ihtiyacımız vardı. O çığlıktır Daimi Yusuf Orti ve ben de halen her dinleyişimde ağlayacak gibi oluyorum.

Yüreğine Sor'un müziklerine gelirsek...

Sonabahar 'la Yüreğinin Sor'un müzikleri çok farklı çünkü Yüreğini Sor'da çok fazla müzikli sahne var ve resmen bir müzikal var ortada. Masal gibi bir atmosfer yaratılmaya çalışılmış. Daha senaryoyu okurken sözleri akorları duymaya başladım sözler akorlar ritimler şarkılar kalbimden beynime akmaya başlamıştı. Yönetmenimiz de ekibinde içindeydi filmde yer alan herkes aynı zamanda müzik ekibinde de var gibiydi.  Onların hepsinin desteğini hissettim Yusuf bey coğrafyayı çok iyi biliyor kültürü yakalamış yaşamış biri. Tuğba Büyüküstün ile yoğun çalıştık. Ayla Algan ile de ağıt için çalıştık.

Çok farklı dillerde şarkılar söylüyorsun. Hemşinlisin ve hemşince de söylüyorsun. Hemcince UNESCO'nun yok olacak diller listesinde yer alan dillerden biri. Muhtemelen yok olacak bir dil üzerinden şarkı söylemek sende ne gibi etki yaratıyor?

Bilmediğim dilde şarkı söylemek... Bunu söylerken bu dil yok olacak bunu hissederek söylüyorum belki benim o dilde şarkıyı söylemem o dilin yok olmasına engel olmayacak ama en azından kayıt altına alma şansımız oluyor. Bir dilin yok olup olmamasına o dili konuşan insanlar karar verecek.  Bu dilleri seviyorum ve keşke yaşasa diyorum en azından bunu dileme şansım var. O dilere ait önyargıları kırabilirim bir aşk şarkısını lazca hemşince söyleyerek.

Kardeş halkların şarkılarını söylüyorsun ve hemen yanımızda kardeş dediğimiz halklardan bir gazeteci öldürülüyor. Hrant Dink'in öldürülmesi seni nasıl etkiledi?

Acı öfke ve bir sürü şeyin yanında şunu hissettim. Bir insan bir kötülük yapılınca umarım benim ailemden biri değildir o kötülüğü yapan diye düşünür ya öyle hissettim. Çünkü o kötülüğün acısı yanında bir de onun utancını taşımak yükünü de alıyorsunuz. Bu nedenle Hrant Dink'in öldürüldüğünü bir arkadaşımın telefonu sonucu öğrendiğimde umarım karadenizden değildir dedim. Sonra gün içinde ayrıntılar çıkınca. Ah dedim oralara gidip şarkılar türküler söylemek gerekiyordu oraya oraları farklı kültürleri şarkılarla türkülerle anlatabilirdik. Keşke gidip müzik yolu ile önyargıları kırabilseydik.... (EK/EÖ)



Haberi Paylaş

facebook'ta paylaş Del.icio.us'ta paylaş twitter'da paylaş digg'te paylaş stumble'da paylaş



Yorumlar (Yorum Yaz)

Haberlere yazılan yorumlar, yorumu yazan kişilerin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Okuyucu yorumlarından dolayı ÇAYHABER sorumlu tutulamaz.

Başlık : Başak Hanım'a cevap
Yazan : Cevriye Kibar Bağdatlı Tarih - Saat : 2010-04-20 - 14:29:34

KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )

Sayın Başak Hanım,

Düşüncelerinize saygı duymakla birlikte birkaç soru sormak istiyorum. Açıkçası ben bazı soruların cevabını bilmiyorum. Belki siz bilebilirsiniz. Ermeni olup, Ermenistan'da yaşayıp, Türk, Türkçe şarkıları söyleyenler var mı? Tarih tekerrürden ibaret değilse, o zaman Ermenistan'ın Türk toprakları üzerindeki düşüncesi ve Türklere bakış açısı değişmiş midir? Ya da Yunanistan hala batı Ege'ye sahip olmayı istemiyor mu? Amerika Orta Doğu'yu egemenliği altına almayı istemiyor mu? Ya da daha farklı bir ibareyle Amerika Orta Doğuyu sömürmekten vaz mı geçti? Peki Irak Savaşı'nın açıklaması neydi? Yine Ermenistan'a dönersek neden arşivlerini açmıyor? çok soru var öyle değil mi...

Toplumsal üstyapı kategorisine müzik de giriyor. Ve bu üstyapıyı kullananlar rızamızı almaya çalışıyor. Rıza üretimini bilmeyenlerin bu konu hakkında araştırma yapmalarını tavsiye ediyorum...

Tamam tüm halklar kardeş olsun demek çok güzel. Teorik olarak bunu kim istemez ki. Ben isterim açıkçası. Dillerimize dinlerimize saygı duyalim. Beraber türkü söyleyelim...

Söyleyelim söylemesine de bakalım karşımızdaki de bizim taşıdığımız saf duyguları taşıyor mu. Buna açıkçası inanmıyorum. Ortada dönen bir oyun var. Siz bu oyunun içinde değilim deseniz de ister istemez, belki farkında olarak ya da olmayarak çoktan bir piyon haline gelebiliyorsunuz.

Devlerin oyunu büyük. Yani her şey o kadar da basit değilmiş.

Bu arada ilk defa aşırı milliyetçilikle suçlandım. Çok ilginç. Oysa beni tam tersi olarak suçlarlar.

Bir de sanatçının sanatına dair bir söz kullanmamakla birlikte eleştirdiğim sadece "sanatçının duruşu"dur.

Kendi hayatında başarılar dilerim. O da herkes gibi inandığı şeyleri yapıyor. Biz de böyle inandığımız şeyleri savunuyoruz.

Muhakkak bu konuda mutlak doğru yoktur. Tıpki kimsenin haklı olmadığı gibi. Çok boyutlu ve çok grift bir durum çünkü....

selamlar

Başlık : Ayşenur KOLİVAR'a
Yazan : Bayram ÜNAL Tarih - Saat : 2010-04-19 - 21:16:35

KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )

Haklısınız. tarih tekerrürden ibaret değil, ders alınmadığı takdirde tekerrürden ibarettir. Tarih tekerrür ediyor. Sayenizde tekerrür ediyor. Ne yazıkki sizin gibi toplumda sadece kendi beyin yapısını yaşatabilmek için biryerlere kendisini entegre edenler yüzünden dün bu topraklar için canını seve seve feda edenler gibi birileride sizin yüzünüzden feda olmak zorunda kalacaktır. Tarih bilginize gelince, insanları karalamak ya da hor görmek adına işkembe-i kübradan sallamak güzel. okuduğunuz tarih kitapları eminim hep aynı gözlüklerle yazılmıştır. Bizleri de kullanarak toplumda yer edinme anlayışınızı kınıyorum. Özellikle son zamanlarda Amerika ve İsrail'in KARADENİZ bölgesinde gizli emellerine hizmet etme yarışında en önde yer alanlardan birisinin SOLCU olduğunu iddia etmesi de ayrı bir tezat.Gerçi SOROS'tan beslenenler bunu her zaman yapmaktadırlar. Çeşitli dernek ve vakıf aqdı altında etkinlikler düzenlenir ve birileri ön plana çıkarılır. Şimdi size soruyorum sayın Ayşenur KOLİVAR: Ailenizden HOLLANDA'da olanlar var. Onlarla hiç konuştunuz mu? Orda çalıştıkları fabrikada Türkçe konuşabiliyorlar mı? İki Türk mesai saatleri içerisinde ( mola dahil ) yanyana gelip Türkçe konuştuklarında neyle karşılaşıyorlar. Bırakın artık birilerinin maşası kuklası olmayı. Bu ülkenin uşağı olun. Tıpkı bize bu ülkeyi emanet edenler gibi. Ermeni de olsanız bu toprakların insanı olun. Bu ülkeye sahip çıkın ki insanca yaşamanın tadına varın. Avrupa, Amrika, Rusya öyle filmlerde anlatıldığı gibi yer değil. Solcusunuz güldürmeyin allah aşkına insana insan değeri verilmediğini Rusya'ta gidince gördük. Nasıl yaşadıklarını nasıl sömürüldüklerini. Amerika Rusya ve İnginletrenin HIRISTIYANLIĞI yaymak için ortak bir antlaşması olduğunu siz kültürlü ve medeni insanların bilmemesi mümkün değildir. Bizler birilerinin değil bu BAYRAĞIN, BU TOPRAĞIN elemanı olalım. Herkes şahsi çıkarları için birilerini sürekli kullanmakta. Yazık olmadan bunun çözümüne bakalım. Yoksa bunları dahi konuşamayacak duruma gelmemiz kaçınılmazdır. Saygılarımla

Başlık : Ayşenur Kolivar
Yazan : basak Tarih - Saat : 2010-04-18 - 16:37:56

KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )

geçmişte bir arada yaşayan insanların şarkılarını, türkülerini söylemek; dillerini yaşatmak bu kadar yadırganacak bir durum olmamalı. bilinçsiz bir şekilde konuştuğunu da düşünmüyorum tarih ve edebiyat mezunu bir insanın. tarih tekerrürden ibaret değildir, o zamanla bu zaman farklıdır ve aynı olaylar tekrarlanmaz. ortada savaş varsa iki taraf da suçludur. aşırı milliyetçi tavrınızı en azından sanata ve sanatçıya karşı kullanmayın!!

Başlık : tarih tekekerrürden ibarettir
Yazan : Cevriye Kibar Bağdatlı Tarih - Saat : 2010-04-17 - 14:02:09

KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )

Evrim, gazetecilik anlamında güzel bir röportaj olmuş. Okul arkadaşımı kutluyorum buradan.

Ancak röportajın şekline değil de içeriğine dönersek, Sayın Kolivar'ın yaptıklarını açıkçası desteklemediğimi belirtmek isterim. Söylemlerini çok ezberci bulduğum açıkçası. Bir iki solcu söylem ve sloganla solcu olunmuyor malesef. Eğer solcuysa politikayı, dünya ülkelerinin Türkiye üzerinde oynadığı stratejilerin farkına varırdı, siyaset ile ilgilnen biri olarak. Devletin bizi kandırdığını söyledi. Evet resmi ideolojinin eleştirel yanları olabilir. Ama bu devlete sırtını çevirmek anlamına gelmemelidir. Belki öyle yapmadığı söylenebilir, ama en azından benim gözlemlerim bu şekildedir. Bugün Amerika ve İsrail politikalarını biliyoruz. Üstyapı mekanizmalarıyla Ermenistan amaçlarını bize empoze edilip, "rızamızı almaya" çalışıyorlar. Buna teknik olarak "rıza üretimi" diyoruz. Lütfen biraz uyanık olalım.

Devleti eleştirebiliriz, bize göre yanlış şeyler de yapmış olabilir. Ama bu devlette de biz yaşıyoruz. Bu toprakların çıkarlarını korumazsak kim korur? Gözümüzü açalım lütfen.

Bir de sayın Kolivar'a önerim, madem okumayı çok seviyor, ona önerim Osmanlı'nın duraklama döneminden yılış dönemine kadar okumasını tavsiye ediyorum. Çünkü tarih tekerrürden ibarettir.

Başlık : Çelişkiler
Yazan : alim Tarih - Saat : 2010-04-15 - 18:39:18

KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )

Hem halkların kardeşliğinden dem vur, hem git kafatası avcılığı yap ve kökünü araştır, bu mu at gözlüğü takmak? Songül Hanım Kusura bakmayın ama çok ama çok cahilsiniz! Bu kadın Ermenilerle kol kola gezeceğine azcık da kendi deresi için çalışsa ya! Bu neye benziyor biliyor musunuz? Hani geçen yıllarda düzenlenen HES protesto etkinliğine. Orada da HES'ler protesto edilirken yerlerde bir sürü pet şişe kalmıştı! Ayrıca bir taraftan protestolar yapılırken, diğer yandan köyde çöpler derelere bırakılıyordu! Yani anlayacağınız biz dersimize çalışıyoruz, boş konuşmak haddimize değil! Sadece internette arama motoruna Ayşenur Kolivar ve Ermenilik yazın bakın neler çıkacak! Tabi yüreğiniz yerse!

Başlık : necisin
Yazan : buzzkentli Tarih - Saat : 2010-04-15 - 10:46:13

KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )

Sayın site sahipleri böyle bir söyleşiye neden ön ayak olursunuzda hangitezi savunacagini bilmeyen kişileri bizim karşimiza çikartipta bizi çelişkilere itersiniz.Bende SENOZluyum ama herparmağin hepsibirdeğil.kadinin soyleminebak aynen yazıyorum.Kendimi şucü bucü olarak tanımlamıyorum,ama savunduklarım beni sol tarafa tekamulediyor eee ne anladın....BANANE Kolıvar senınne düşündüğün şayet niyetin üzüm yemekse dalları kırmadan üzümye bağci ile işin yok.Yaptığın sanatsa sanatyap söz yaz film müziğiyaz gitköye yaşlı ınsanlardan eski türkileri al ben yazdım diye millete oku,veya gazeteci ol,politikaci falan birilerinin ismini kullanarak senoz köylerini kullanarak kendi yaşantıni bir köye mal edemessin.Senin sulalende kulipar ailesinde seningibi düşünen kaç kişivar acep.Haaa yoksa sende yüreğine sor filmmindeki gibi yillarca sessiz kalipta zoraki yaşamak için dinini değiştirenlerdenmisin (aile hariç)Bırakin böyle sanat yapmayı sizin yaptiğiniz resmen bölücülük.veya Ben oyle anladım yanlişsa Benden akıllı bırıni daima dinlemeye hazırim.Hadi eyvallah.

Başlık : Songül EREN'e cevap
Yazan : Selçuk BAĞDATLI Tarih - Saat : 2010-04-15 - 06:57:41

KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )

ARAMIZA EMPERYALİST GÜÇLER GİRMEDEN ÖNCE HEM ERMENİLER HEM DE RUMLARLA GAYET İYİ İLİŞKİLERİMİZ VARDI.ELBETTE ONLAR DA KENDİ DİLLERİNDE BİZİM EZGİLERİMİZLE TÜRKÜLER YAZDILAR VE SÖYLEDİLER. BUNU İNKAR ETMEK ANLAMSIZDIR.
ANCAK TARİH BİR SÜREÇTİR.
İSYAN EDİP BİZİ DEFALARCA ARKADAN VURDUKLARINI VE DE TOPRAK TALEPLERİNİ GÖZARDI EDEREK KOLKOLA TÜRKÜ SÖYLEMEK HEM DE BUNU DIŞ KAYNAKLARDAN GELEN FONLARLA YAPMANIN ADI HOŞGÖRÜ DEĞİLDİR.
BUNUNLA BERABER BEN SOLCUYUM DEMEK BİR O KADAR DA ANLAMSIZDIR.

Başlık : at gözlüğü takanlar
Yazan : songül eren Tarih - Saat : 2010-04-14 - 16:43:24

KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )

ah benim güzel hemşerilerim, burada da neden %47 de olduğunuzu çok iyi ispatladınız.

Başlık : Grup Helesa
Yazan : Selçuk BAĞDATLI Tarih - Saat : 2010-04-14 - 07:24:15

KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )

BU GRUBU İLK OLARAK YÖRESEL BELGESEL ÇEKEN ARKADAŞLARA YARDIM ETMEK İÇİN GİTTİĞİM GİTARCAFE'DE DİNLEDİM. TAM BİR HAYAL KIRIKLIĞIYDI. ÇAYELİ'Lİ BİR HEMŞEHRİMİN RUMCA, ERMENİCE BİZİM TÜRKÜKERİMİZİ SÖYLEMESİ BENİ GERÇEKTEN ÜZDÜ. SONRADAN PONTUSÇU RUMLARLA DA TÜRKÜLER SÖYLEMİŞ.
BEN HEP EŞE DOSTA SÖYLERİM. BİZ EĞER GENÇLERİMİZE SAHİP ÇIKMAZSAK MUHAKKAK ONLARA BİRİLERİ SAHİP ÇIKAR. HELE DE MEVZU BAHİS RİZELİ KANI KAYNAYAN GENÇLERSE TAA AMERİKALARDAN BİLE ONLARIN IŞIĞINI GÖRMEK ÇOK KOLAYDIR.

Başlık : kardeş turkucu
Yazan : c.okuyan Tarih - Saat : 2010-04-12 - 07:16:09

KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )

türk milletini arkadan vuran diş ülkelerin tetıkcısı olanlarla kardeş olamam.zavalı kızcagız acınacak haldesın.bıdahakı seferde kı konuşmanda çayelılıyım demesen ınan cok memnun olurum.sen ve aynı dusuncedekılerle kardeş olamayız ..

Başlık : Başarılar
Yazan : F. KESKİN Tarih - Saat : 2010-04-12 - 07:13:34

KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )

Yolun açık olsun Ayşenur Kolivar çok güzel gür bir sesin var. Sonbahar filmde, Daimi Yusuf Orti şarkısı dinlerken bende çok etkilenmiştim, olamaz böyle bir ses demiştim. Başarılarının devamını dilerim.

Başlık : Bu kadın mı?
Yazan : alim Tarih - Saat : 2010-04-11 - 19:39:15

KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )

Bu kadını internette iyice araştırın bakın neler çıkacak! Yazık ki Karadeniz'de oynanmak istenen Ermeni oyunlarının ilk ayağı olmuştur kendisi. Şahlığa soyunmuş ancak piyonluktan öteye gidemeyecektir! Destek olunacak onca insan varken buna köstek dahi olmayız biz! Yazıklar olsun!

Başlık : Memleketim Ne Haldesin
Yazan : Bayram ÜNAL Tarih - Saat : 2010-04-11 - 18:58:30

KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )

Nedense kendilerini bir yerlere yamamadan yapamaz olduk. Eeee kaset çıkacak ya HAYDEN HEPİMİZ ERMENİ OLAK DA ŞU KIZIN KASETLERİNDEN ALAK: OLMAZ MI????? MOSKAVADA İNSANLAREIN ÜZERİNDEN YÜRÜTÜLEN TANKLARA KARŞI ACABA BİR MÜZİK SÖYLEYECEK Mİ?? ERMENİLERİN ÖLDÜRDÜĞÜ MASUM İNSANLARI ANIYOR MU??? Yazık bu ülke ne kadar ucuz düşüncelerin tarlası haline gelmiş. Üstelik NADASA da bırakmaya gerek yok bu tarlayı. Çünkü çok verimli ve sürekli 20 5 15 kompoze ile beslenilmesi sağlanıyor.


Diğer Haberler

2012-01-07 - 22:26:05 - Çayelili Fevzi ve Hakkı Saruhan Kardeşler

2011-12-27 - 10:01:20 - Temel fıkralarının bizzat içinde yaşadım

2011-12-03 - 11:32:44 - Huzurlarınızda Rizeli Drogba!

2011-11-24 - 14:21:32 - Hakan Öniz ve Sualtı Arkeolojisi...

2011-11-16 - 19:11:21 - Sütlüoğlu,”Yeni Yaş Çay Fabrikaları Kuracağız”

2011-11-14 - 16:26:20 - Rizeli Naif Araştırmacı-Yazar Fatih Sultan Kar

2011-07-12 - 22:00:49 - Bekar odalarından Beykoz'da villaya

2011-05-05 - 11:00:35 - AK Parti istedi ama MHP'yi seçtim

2011-03-27 - 17:32:31 - THY dünya markası olmayı başardı

2011-03-27 - 12:19:44 - ‘Başbakanımıza Yol Arkadaşı Olacağız’

2011-01-29 - 18:37:50 - M. Yılmaz: AK Parti 1. olacak ama...

2010-12-31 - 00:02:47 - ''Tehdit edildim !''

2010-12-15 - 17:24:26 - Koçal, "Türkiye’de ilk 10’dayız”

2010-12-06 - 09:39:39 - Birinci ligdeyiz hedefimiz 2023’te ilk 10’a girmek

2010-11-11 - 23:00:32 - Kalkavan Çarpıcı Konuştu

2010-10-31 - 19:42:19 - "Atatürk Havalimanı beni endişelendiriyor"

2010-10-15 - 13:42:37 - Minik kalpler için konser

2010-10-11 - 19:14:33 - Soylu'dan DP ile ilgili çarpıcı sözler

2010-09-21 - 12:39:36 - THY Başkanı Hamdi Topçu: 2015'te 56 milyon yolcu taşıyacağız

2010-09-06 - 09:57:21 - Albayrak kendi havayolu şirkeyini kuracak

2010-08-31 - 22:16:30 - 'En çok hayat kurtarmayı özledi'

2010-08-21 - 13:36:03 - 'Hoca Saadet'i sabote ediyor'

2010-08-13 - 21:54:20 - Marx Trabzon'da doğsaydı ne olurdu?

2010-08-04 - 12:53:00 - Her şeyden Önce Tesisleşme

2010-07-09 - 20:58:40 - Müşteri Odaklı Bankacılık Yapıyoruz

2010-05-17 - 16:25:30 - Deniz Baykal, Gülen hareketine hiçbir zaman olumsuz bakmadı’

2010-04-20 - 10:42:32 - Refah-Yol Erbakan'a kurulan bir tuzaktı'

2010-04-11 - 13:25:23 - Müziğin minik dev kadını Ayşenur Kolivar

2010-03-07 - 16:02:42 - "Oyuna gelmeyiz THY'nin imajını zedeletmeyiz!"

2010-02-13 - 12:53:35 - Albayrak'tan samimi açıklamalar...

2010-02-07 - 10:30:58 - O da Rizeli çıktı!

2009-12-22 - 10:55:13 - "Bana Rize'de bedel ödettiler"

2009-11-26 - 14:00:21 - “Kaliteli ve kalıcı icraatlar yapıyoruz”

2009-11-24 - 17:48:40 - "Trabzonspor şampiyon olmaz"

2009-10-12 - 18:48:31 - Türkiye 2010'da seçime gider

2009-09-20 - 12:18:58 - 'Rize'de sel olurdu ama bu başka bir şey'

2009-07-29 - 09:19:00 - Nuri Akbulut ile tarihe yolculuk!

2009-07-13 - 12:33:36 - Şadi Çolak: "Kırdığım rekordan rahatsızım"

2009-06-13 - 13:12:49 - Ulusoy:Türkiye’yi IMF’den Turizm kurtarır

2009-05-23 - 12:09:17 - Tepkiler yüzünden Perinçek'le olamadım

2009-05-16 - 16:45:21 - Hasan Kemal Yardımcı ile söyleşi

2009-05-14 - 15:24:40 - Onunki 15 dakikalık şöhret değil!

2009-05-04 - 13:47:22 - Mozambik'te bile olmaz!

2009-05-03 - 22:07:58 - 'Allah'a inananlar kanser'i daha kolay yeniyor'

2009-04-14 - 14:55:19 - Kalkavan'dan Yıldırım'a zehir zemberek sözler...

2009-03-16 - 17:11:07 - Çekmeköy Ailem Çekmeköy Yuvam

2009-03-08 - 16:50:27 - Erdoğan'la sohbet eden herkes ona aşık olur

2009-02-13 - 14:34:00 - Rizespor’dan Bir Yıldız Geçti

2009-02-01 - 22:55:41 - CHP'den Pendik Belediyesine Çayeli'li Aday

2009-01-27 - 19:03:19 - 'Rizeli çok önemli bir karar aşamasındadır'

2009-01-21 - 17:41:49 - Bir yılın değil yılların futbolcusu

2009-01-17 - 14:25:11 - "Devletle halk arasında köprüyüz”

2009-01-12 - 16:37:36 - İshakoğlu: Alışverişimi kermeslerden yaparım

2009-01-11 - 20:25:40 - Yaka için ''Daima Hizmet ''

2009-01-05 - 17:50:46 - "İşime karıştırmam"

2009-01-01 - 18:41:00 - Çayelili Fevzi Ve Hakkı Saruhan Kardeşler

2008-12-26 - 20:01:32 - Bir Futbol Sevdalısı

2008-12-24 - 16:10:29 - UEFA Kupası'nı Gülen kazandırdı

2008-12-16 - 15:49:02 - "Bize yön verici hareket Mesut Yılmaz'dır”

2008-12-12 - 14:34:20 - Karısını, kızını döven erkek dangalaktır!

2008-12-11 - 18:04:25 - Ömer Baba rol değil bir görev

2008-11-22 - 12:30:38 - 'Biz tabela derneği değiliz'

2008-11-19 - 10:39:58 - " Hepimiz Birer Özürlü Ve Engelli Adayıyız !"

2008-11-13 - 12:04:02 - Avrupa Yakası'nın psikopat lazı

2008-10-26 - 18:08:51 - "Ben Türküm"

2008-10-26 - 11:58:50 - Seçilemezsem bu maaşla geçinemeyiz

2008-10-10 - 14:54:25 - Karayalçın: CHP ile görüşmemiz olmadı

2008-10-09 - 16:20:34 - Halil Bakırcı ile 4,5 Yılın Ardından

2008-10-07 - 22:56:22 - Rizeli Düşünce Adamlarından Araştırmacı Yazar Cihan Yamakoğlu

2008-09-14 - 13:31:06 - Nursel Engin; “Benimle ilgilensinler diye soğuk taşlara yattım.”

2008-09-08 - 12:52:48 - Dedikodumu yapıyorlar

2008-08-31 - 15:31:23 - Aydın Doğan Erdoğan'ı uyardı

2008-08-30 - 20:01:11 - Benden Karadeniz albümü bekleniyordu

2008-07-15 - 12:14:29 - Çay üst kuruluna karşıyız

2008-07-13 - 11:49:36 - "Başbuğ olmak istemiyorum"

2008-06-18 - 13:59:32 - Süleyman Kazmaz'la Röportaj

2008-06-17 - 20:13:39 - Avrupa Yakası'nın Osman'ı anlattı!

2008-06-15 - 11:30:08 - Sarıgül'ü Sarıgül yapan kadındı!

2008-05-29 - 16:52:39 - Çay bulunmayan bir nimet

2008-05-18 - 19:21:31 - 'İnancıma saygı gösterin !'

2008-05-07 - 16:19:32 - Orakoğlu’ndan samimi cevaplar

2008-04-25 - 13:36:36 - Dört başı mamur Çayeli !

2008-04-22 - 16:22:01 - Kaçak çay önlendimi çay altındır

2008-04-17 - 17:58:32 - Her Derse Deva Çözümler

2008-04-06 - 10:47:14 - Partinin başına geçebilir mi?

2008-04-04 - 21:03:53 - Rizeli iyi değerlendirmesi lazım

2008-03-18 - 15:05:22 - Çaykur Karadeniz'in can damarı

2008-03-06 - 15:20:54 - 28 Şubat darbe değildi !

2008-03-01 - 18:03:06 - Özel sektör devletle yarışamaz !

2008-02-29 - 17:05:43 - Ahmet Kabil ile gündemi konuştuk

2008-02-29 - 15:41:23 - Çakır: Büyük hedeflerimiz var

2008-02-09 - 14:35:35 - İlçelere fakülte lüks!

2008-02-07 - 17:39:42 - Markalaşmada sınıfta kaldık

2008-02-04 - 18:47:36 - Erkan Ocaklı içini döktü !

2008-01-22 - 03:10:25 - Çayeli'nde Sağlık Hizmetleri

2008-01-13 - 17:38:25 - "Eşim türbanlı değil ama..."

2008-01-06 - 16:37:59 - Bu ülkede yaşamak istemiyorum

2007-12-27 - 17:19:54 - Müslümanlardan korkuyorduk!

2007-12-26 - 16:25:17 - Hava Harekatı Çare Değil

2007-12-19 - 11:38:29 - Zeybek: İtirazım var Taha Akyol'a...

EN ÇOK OKUNAN

Yılmaz (Börekçi) Ailesinin Acı Günü
Yılmaz (Börekçi) Ailesinin Acı Günü devamı...

Çayeli Dernekleri Rizeli Vekillerle buluştu
Rize kökenli iktidar ve muhalefet partisi milletvekilleri, İstanbul'da düzenlenen programda bir araya gelip dostluk devamı...

Çayeli`nde 180 gram esrar yakalandı
Çayeli ilçesinde bir evde yapılan aramada 180 gram esrar ele geçirildi. devamı...

Rizeli Baba Kız Kazada Hayatını Kaybetti
Rizeli Baba Kız Kazada Hayatını Kaybetti devamı...

Çayeli, Pazar ve İkizdere'ye Yeni Hükümet Konağı
Çayeli, Pazar ve İkizdere'ye Yeni Hükümet Konağı devamı...

EN ÇOK YORUMLANAN

Yılmaz (Börekçi) Ailesinin Acı Günü
Yılmaz (Börekçi) Ailesinin Acı Günü devamı...

Vali'den Kürtçe kandil mesajı
Van Valisi Münir Karaloğlu, Mevlit Kandili nedeniyle, Tvitter'den Kürtçe mesaj yayınladı. devamı...

Çayeli Dernekleri Rizeli Vekillerle buluştu
Rize kökenli iktidar ve muhalefet partisi milletvekilleri, İstanbul'da düzenlenen programda bir araya gelip dostluk devamı...

Memur-Sen Verilen Sözün Tutulmasını İstiyor
Rize Memur-Sen İl Başkanı Resul Usta, seçimlerden önce yapılan referandumla kabul edilen ve kamu görevlilerine to devamı...

Emniyetten yeni uygulama
Emniyet Müdürlüğü Plaka Tahsis Sistemini uygulamaya koydu devamı...

GEÇEN YIL BUGÜN

Madenlispor, Rize Belediyespor’u 3-2 İle Geçti
Play-Off ümitlerini şanssızlıklar sonucu kaçıran Madenlispor, Rize Belediyespor’u 3-2 ile geçmesini bildi. devamı...

Karadeniz Arazileri İpotekle Pontusçular'a Geçiyor
Türkiye'den toprak satın alan yabancıların kamuoyu baskısı ile karşılaştıkları için taktik değiştirdikler devamı...

Çaykur Rizespor, benzin istasyonuna kavuştu
İslampaşa mahallesi Yenişehir stadyumu bitişiğinde olan istasyon satış işlemlerine başladı. devamı...

Rize Telekom'dan Türkiye Şampiyonu
Türkiye Şampiyonu Olarak, 24 Temmuz 2011'de Trabzon'da Yapılacak Olan 11. Avrupa Gençlik Olimpik Oyunlarında Tür devamı...
v2.0 © Copyright 2007 - 2012 ÇAY HABER - Tüm hakları saklıdır.
Künye  |   Sitene Ekle  |   Yazılım Geliştirme : Nurettin TOPAL