Ak Parti Rize Milletvekili Ali Bayramoğlu Camidağı Köyü'nde Filiz Çay'ın bahçesinde düzenlediği iftar yemeğinin ardından gündemdeki bazı konuları değerlendirdiği basın toplantısının ardından basın mensuplarının sorularını cevapladı, Yüce'ye ağır ithamlarda bulundu. Çay Kanun Taslağının bölgenin geleceğinin garantisi olduğunu söyleyerek taslağın kalkmadığını ifade etti.
Basın toplantısında soruları cevaplayan Bayramoğlu, kendisine yöneltilen Çaykur Genel Müdürü Ekrem Yüce'yi başarısız bulduğunuz yönündeki açıklamalarınızdan sonra Çaykur, Brüksel'de Tüketici Akademisi'nin 2010 yılı Gıda Kalite Ödülü'nü aldı ve bu ödül alımından sonra Çaykur Genel Müdürü Rize'de bir açıklamada bulunarak "Birileri bizi başarısız olarak gösterebilir. Ama biz almış olduğumuz ödül ve yapmış olduğumuz yeniliklerle yolumuza devam ediyoruz. Sizin bu konudaki görüşleriniz nelerdir?" sorusuna ödül almanın başarılı olduğunuz anlamına gelmeyeceğini ve Çaykur'un her geçen zamanda daha kötüye gittiğini vurguladığı cevabında şunları kaydetti:
RAKAMLAR ORTADA ÇAYKUR HERGEÇEN GÜN GERİYE GİDİYOR
Bir ödül almakla geçmiyor. Ödülle geçiyorsa dünyanın en çok ödül alan ve dünyadaki devletlere vermiş olduğu puanlama sistemiyle ekonomilerini allak bullak edebilen, faizlerini artırabilen, yükseltebilen, indirebilen en önemli kurum Anter Anderson'dur. Ama Anter Anderson 2008 senesinde battı. Yanlış yönetildiği için battı. Yani iş ödül almakla sınırlı değil. İş yapılana işin ne noktaya geldiğiyle alakalıdır. Ben o televizyon programında Çaykur'u tenkit ettim, baştan beri de ediyorum. Siz reklamınızın altına, isim ve markanızın altına "çay bizden sorulur" diye yazıyorsanız bu sadece çayın Çaykur'la ilgili olan kısmıyla ilgileneceğiniz anlamına gelmez. Çayın topyekünüyle ilgileneceğiniz anlamına gelir ve bu noktada açıkladım. Rakamlar burada. Bunlar endişe verici rakamlar. Bizim yaptığımız çalışmalarda sıkıntıya sokarken şunlar bizim resmi rakamlarımız: Bu verilere iyi dikkat edin. Sene 2008 Çaykur'un 1. sürgünde aldığı çay 233 bin ton, özel sektörün aldığı 104 bin ton. 2009 Çaykur'un aldığı çay 202 bin ton, özel sektörün aldığı 151 bin ton. Sene 2010 Çaykur'un aldığı 194 bin ton, özel sektörün aldığı çay 237 bin ton.
ÇAYKUR YANLIŞ YÖNETİLİYOR
Siz bir tarafta % 75'lerle başlamışsınız 2010'da %45'e düşmüşsünüz. Siz olipogol piyasadaki gücünüzü gittikçe kaybediyorsunuz. Dolayısıyla bu gücünüzü kaybetmeniz pazardaki payınızı da kaybetmeniz anlamına gelir. Raftan da kaybediyorsunuz. Çünkü özel sektör bu çayı üretiyor. Sizden daha ucuza üretiyor. Ürettiği içinde pazarda, rafta kendisine yer buluyorsa siz Çaykur'u yanlış yönelttiğiniz içindir. Özellikle söylüyorum rekabet sisteminizin içerisinde diğer piyasadaki sektörleri hiç nazar itibariyle almadığınız için yanlışa doğru gidiyorsunuz. Ben bunun uyarısını veriyorum. Ben bir durum tespitini söylüyorum. Bunu da çekememezlik vs. olarak görmeyin.
ÇAYKUR GENEL MÜDÜRÜ KİM Kİ BANA SERT ÇIKACAK
HERKES HADDİNİ, HUDUDUNU BİLECEK
O gazete, haberinde şöyle bi de sert çıktı diyor. Çaykur Genel Müdürü kim ki bana sert çıkacak. Çaykur Genel Müdürü genel müdürdür. Görevini bilecek. O, atanmış bir kişidir, ben seçilmiş bir kişiyim. Herşeyden evvel haddini hududunu bilecek. Basındaki yazılan ifadesiyle söylüyorum ama ben bu kurumunda haklarını savunmakla mükellef olan bir kişiyim.
BU YÖNETİM ANLAYIŞI VE BU GİDİŞATLA ORTADA ÇAYKUR DİYE BİR KURUM KALMAZ
Çaykur'un gidişatını görüyorum. Çaykur pazar payını kaybediyor. Bu sene 45'e düşer, seneye 40'a, ondan sonra 35'e, sonra 30'a düşer. Birde bakmışsınız ki ortada Çaykur diye bir kurum kalmamış. Hani markaydınız, hani değerliydiniz. Bu onla sınırlı olan birşey değildir. Ticaret ve pazarlama çok farklı birşeydir. Özellikle kalite noktasında iyice birbirine yanaşmış, yakınlaşmış özel sektör ve Çaykur'un artık birbirleriyle kalite noktasında, rekabet etme noktasında çıktığı bir süreci yaşadığımızda o zaman biraz daha akıllı, temkinli, tedbirli hareket etmemiz lazım. Ödül almanın başarılı bir iş olmadığı anlamını söylüyorum, ödül almak bir standart değildir. Ödül almak çok iyi bir iş yaptığınız anlamına gelmez.
ÇAY TASLAĞI TÜRKİYE'DE İLGİ GÖRMEDİ DÜNYA ÇAY ÜLKELERİ TASLAĞA SAHİP ÇIKTI
Çay Borsası'nın şu anki durumu ile ilgili basın mensuuplarının sorusunu cevaplandıran Bayramoğlu, taslağın Başbakan'a yanlış aksettirildiğini ve Başbakan'ın şu an çay kanununun gündemlerinde olmadığını ifade ettiğini belirttiği konuşmasında çay kanun taslağının dünya çay üreticisi ülkeler tarafından sahiplenildiğini ve taslağın tüm tahıl ürünleri için geçerli olduğunu söyledi.
Bayramoğlu, konu hakkındaki görüşlerini şu şekilde aktardı: Geçen sene Ramazan Ayında çay kanunu taslağı çalışması için borsa başkanı, borsa meclis başkanı, Çaykur'un yetkilisi olarak tayin edilen ve Çaykur'daki uzman arkadaşlarla birlikte hukukçu ve maliyeci 20 arkadaşlarla biraraya gelerek bir çalışma başlattık. 800 kurumdan 112 görüş alındı. Ortak görüşler birleştirildi ve 63 tane görüş veren kuruluşu bu yıl içerisinde tekrar toplantıya çağırdık. Onların görüşleriyle vermiş oldukları fikirlerle bazı düzenlemelere gittik ve gerekçelerini anlatmalarını istedik. 2. tur görüşmelerinden sonra bir kez daha toplantı yaparak taslağın son şeklini oluşturduk ve borsada ilan edilmiş olup yazılı halde borsada duruyor.
Bu çalışmalar esnasında çalışmanın sivil toplum çalışması olduğunun altını çizen Ali Bayramoğlu, konunun siyasete çekilmemesi için milletvekili sıfatını öne çıkarmadığını ulusal çay konseyi başkanı olarak toplantılara katıldığını söyleyerek hazırlanan kanunun sadece Türkiye'de çay sektörünü değil tarımla ilgili tüm sektörleri ilgilendirdiğini taslakta çayı ifade eden teknik birimlerin çıkarılarak yerine kayısı, fındık, kuru üzüm, incir vs. ürünlerin koyulması halinde o ürünlerin de kanunlaştıracak bir taslak olacağını ifade ettiği konuşmasını şu şekilde sürdürdü: Çay Kanun Taslağı Türkiye'de yeteri kadar ilgi görmedi ama Hindistan'da, Çin'de, Sri Lanka'da, Kenya'da ilgi gördü. 150 yıllık çay borsalarına sahip bu ülkeler bizden kanun taslağını alarak kendilerine göre taslakta düzenlemeler yaptı. Çünkü bizim taslağımızdaki farklılıklarla kendilerindeki farklılıklar üzerinde ortak bir nokta bulma üzerinde çalışmalar başlattılar. Daha güzel bir görüş verdiğimizi söylediler ve biz bunları bu taslak üzerindeki görüşlere yönlendirdik.
Türkiye'nin ilk defa bu yıl içerisinde Dünyanın en büyük çay fuarı ve semineri'ne katıldığını da söyleyen Bayramoğlu, Ticaret Borsası aracılığıyla Dubai'de 3 gün süren Dünyanın en büyük çay fuarı ve semineri'ne katıldıklarını ve burada hem münferiden sunum yaptığını hemde panelist olarak panelde konuşma yaptığını ifade ederek sözlerini şöyle sürdürdü: Türkiye ilk defa dünyanın en büyük 5. büyük çay üreticisi olmasına rağmen bir panele, programa ve standa katıldı. Orada ben onlara bir öneri getirdim ve önerimde dünya çay üreticileri ülkelerini biraraya getirerek uluslararası bir konseyi oluşturmalı ve ortak pazarlama çalışmaları yapmalıyız dedim. Bu ülkelerden Hindistan 980 bin ton çay üretiyor. Çin 1 milyon 130 bin ton, Sri Lanka 365 bin ton, Kenya 385 bin ton biz isek 220 bin ton çay üretiyoruz.
ÇAY KANUN TASLAĞI RAFA KALKMADI
Çay Kanun Taslağı'nın rafa kalkmadığını ve taslağın bölgenin geleceğinin garantisi olduğunu söyleyen Bayramoğlu, taslağın Başbakan'a yanlış aksettirildiğinden Başbakan'ın gündemimizde çay kanunu yoktur açıklamasında bulunduğunu kaydetti.
Bayramoğlu'nun konu hakkında "Zannediyorum Başbakanımıza, Çay Kanun Taslağı yanlış aksettirildiğinden Başbakanımız, 'hükümet olarak gündemimizde Çay Kanunu Taslağı yoktur diyebilir ancak aynı açıklamasının devamında başbakanımız ihtiyaç havası olduğunda bununla ilgili bütün taraflarla bir araya gelerek kanun çalışması yapabiliriz' dedi. Vatandaşlarımız Başbakanımızın sözlerinin bir tarafını alıyor ve başbakanımız böyle dedi diyerek sözün geri kalan kısmını almıyor. Kanun gündemden kalkmaz ve bu çok önemli bir çalışmadır. Çay Kanun Taslağı niye kalksın ortadan. Taslak kalkmadı ve bu taslak bölgenin geleceğinin garantisidir." dedi.
Yorumlar (Yorum Yaz)
Haberlere yazılan yorumlar, yorumu yazan kişilerin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Okuyucu yorumlarından dolayı ÇAYHABER sorumlu tutulamaz.
Başlık : bayramoğlu yakında bakan( ! )olur:))) Yazan : kemal karakulak Tarih - Saat : 2010-09-11 - 06:16:11
KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )
Mahkeme kararıyla mahkum edilmiş ( Çaykuru o zamanın parasıyla 11 trilyon zarara uğratmış.)tescillenmiş suçlu bir adam için yorum yapmaya bile gerek yok. ama rizeli o kadar çok bağışlayandırki yine biri gelip rize meydanında ona oy vermeyeceksiniz siz bana oy vereceksiniz dese yine bayramoğlunu vekil seçerler. demedi demeyin bakın bir dahaki dönem de bayramoğlu çaydan sorumlu bakan bile olacak:))
Başlık : çaykurlu Yazan : Çaykurlu Tarih - Saat : 2010-09-07 - 23:58:33
KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )
Gerçekler gizlenemez çaykur bu yönetimle gün be gün eriyor Bunu çaykur yöneticilerine sorun her sene hazineden 100 trilyonun üzerinde yardım alıyor yinede sağlam duramıyor.İnşaallah artistler çaykuru batırmaz.Yakındır genelmüdür gider.
Başlık : SAKIN DOKUNMAYİN Yazan : mehmet ali feyizoğlu Tarih - Saat : 2010-09-07 - 22:16:59
KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )
Değerli çay kur genel başkani ve değerli rizeli hemşehrilerim biliyorsunus ama hatirlatmakta yarar görüyörüm millet vekillerinin elini tokalaşmak için dahi tutmayin millet vekillerine iyi söz dahi sarf etmeyin iyi söz bile onlari rahatsiz etmiş olabilir onlarin dokunmamazliklari var elle veya sözle dokunursaniz isterlerse iki polisle kelepçe taktirirlar bizim dokunmamazliğimiz yoktur bize isteyen dokanir. selam ve sevgiler.
Başlık : yanlış hesap Yazan : hüseyin güzel Tarih - Saat : 2010-09-07 - 10:11:20
KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )
SAYIN YÜCE BENCE ÇAYKUR İÇN BİR VELİNİMETTİR.ALLAH AŞKINA HİÇ KİMSE ÇAYKURLA UĞRAŞMASIN.ÇAYKUR OLMASA ÇAYCILIKTA BİTER,ÇAYDA BİTER,BU BÖLGEDE BİTER.BU MİLLET ÖZEL SEKTÖRÜN ELİNDE OYUNCAK OLUR.MİLLET ÇAYLIKLARI SÖKMEK ZORUNDA KALIR.HERHALDE SAYIN YÜCE GİBİ MÜKEMMEL BİR İNSAN BİRDAHA ZOR GELİR.LIYMETİNİ BİLELİM
Başlık : ÇAYIMIZ VE GELECEĞİMİZ Yazan : ÇAY TÜKETİCİSİ Tarih - Saat : 2010-09-07 - 09:02:36
KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )
Bayramoğlu sen çok iyi bilirsin haddin olmayan konularda menfaatin için girmeyi.çaykur müdürüne sen o kelimeyi söyleyebiliyorsan seçilmiş olarak sen de susacaksın başbakanımızın tavrını gördükten sonra seçilmişse oda seçilmiştir hemde yürekten .tombaladan değil senin gibi
Başlık : yazık Yazan : aziz Tarih - Saat : 2010-09-07 - 00:19:26
KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )
bayramoğlu stk lardan görüş aldında gene taslağa kendi bildiğini yazdın. çaykurun eski yönetimlerini bankaların çaykuru icraya verdiği zamanları unuttuğunu sanmıyorum. bu dediklerinde amacının üzüm yemek değil bağcıyı dövmek olduğu anlaşlmaktadır. genel müdürü küçümsemense hiç etik değil. akpartinin rizede trabzonda seçimde oyları düşerse benm payım nedir diye kendi muhasebeni yapacakmısın?
Başlık : Bİ SUS Yazan : ali Tarih - Saat : 2010-09-06 - 17:41:39
KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )
SAYIN BAYRAMOĞLU.YETER ARTIK BUKADAR DEDIKODU YAPMAYA.RİZELİ SENI SEVMİYOR.SAYIN GENEL MÜDÜRUMUZE RİZELİ SONUNAKADAR ARKA ÇIKACAKTIR.SEN GENEL MÜDURUMUZDAN HESAP SORAMAZSİN.BAK A.KADİR KART ODA SENIN GİBİ KONUŞUYORDU.ŞİMDİ MECLİSE DÜRBUNLAN BAKIYOR.YORUMCULARI Bİ OKU BAK HEP SENI ELEŞTIRIYOLAR.LÜTFEN ALİ BEY VEKİLİN İŞİ ÇAYKURLAN OĞRAŞMAK DEYIL.
Başlık : Bayramoğlunu İstemiyoruz Yazan : Ahmet Çakır Tarih - Saat : 2010-09-06 - 17:25:51
KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )
Sn Ali Bayramoğlu kafasına göre tutturmuş bir çay taslağı,dillendirip duruyor.Sn Başbakanımız böyle bir taslak yoktur,var diyen yalan söylüyor dedi.Sn Bayramoğlu Başbakanımız yok diyor sen boşuna neden gelin güvey oluyorsun.Lütfen komik olma Bayramoğlu.Bundan sonra milletvekili olma şansın sıfır artık.Keşke Rizemiz için çalışsaydın,başarılı olsaydın.Ama şu anda Rizede sevenin neredeyse yok maalesef..
Başlık : HAYIR Yazan : ÇAYELİ Tarih - Saat : 2010-09-06 - 17:15:08
KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )
ÇAYKUR UCUZ UCUZ BİRİLERİNE PEŞKEŞK ÇEKİLECEK BU REFERANDUMDAN SONRA BEDAVA ÖZELLEŞTİRMELERİ GERİ ÇEVİRECEK MAHKEMELERİMİZDE İKTİDARA BAĞLI OLDUĞUNDAN İTİRAZLARDA GERİ DÖNECEK ÇAYKUR YADA DİĞERLERİ UCUZ UCUZ YANDAŞLARA GİDECEK NE GÜZEL DEĞİL Mİ?? SİZ HALA YÜZDESEKSEN EVET DEYİN...BETER OLUN DİYECEĞİM GÖNLÜM HİÇ RAZI GELMİYOR...
Başlık : KAÇAK ÇAYCI - ÇAYIN KAÇAKÇISI GELDİİİİİ Yazan : İSMAİL Tarih - Saat : 2010-09-06 - 12:46:29
KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )
SEN BAŞARILI İNSANLARI KISKAN DUR ÇÜNKÜ ARTIK KAÇAK ÇAY GETİREMİYORSUN SENİN BÜTÜN YARAN BU KAÇAKA ÇAYCI SEN ÖNCE DAVALARINDAN AKLAN KAÇAK ÇAYCI SONRA BU MİLLETİ DÜŞÜNÜRSÜN KAÇAK ÇAY VAR DİYE MEYDANLARDA KÜKRERSİN SEN KİM ÇAY KANUNU ÇIKARMAK KİM RAHAT BIRAK ADAMI Kİ İŞİNİ YAPSIN SENİN YAPTIKLARINA GÖZ YUMMADIĞI İÇİN KÖTÜLE SEÇİM YAKLAŞIYOR TAKKE DÜŞÜER KEL GÖRÜNÜR YAKINDA DOKUNULMAZLIĞINDA KALKAR ONDAN SONRA ÇOK ARARSIN ORAYI
Başlık : biri bu adamı susturtursun Yazan : vatandaş Tarih - Saat : 2010-09-06 - 11:49:06
KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )
ali bayramoğlu ne zamn susacakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk rizeli merak etme hakkını çok yakında verecek
Başlık : cay borsasinin isleyisi Yazan : huseyin kansiz Tarih - Saat : 2010-09-06 - 10:15:29
KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )
Satici-Komisyoncu-Alici uclu sacayagindan kurulu uc kagit duzeni.Satici kuru cay ureten fabrikalar.Komisyoncu cayi aliciya satan kisi.Belirtilen standartlara uygun caylar paketlendikten sonra kuru cay depolarina gonderilir.Komisyoncular satisin yuzde 1'ini alirlar.Kendi ekipleri var.Bu ekipler gelen kuru cayin kalite ve tadim kontrolunu yaptiktan sonra fiyatini bicer.Aliciya tadimlik numune gonderir.Alici cayi begenip aldiktan sonra 15 gun icinde parayi oder.Komisyoncu yuzde 1'lik payini alir gerisini saticiya(kuru cay ureticisine)verir.Komisyoncu yapmis oldugu satisin parasini saticiya vermeyi garanti eder.Cay Borsasi dedikleri mekanizma kabataslak boyle calisir.
Sorular ;
1-)Kimler komisyoncu olabilir ?
2-)Komisyoncu parayi odeyecegini garanti eder.Burasi istismara acik.Nasil garanti ediyor?Kime veya neyine guveniyor?
3-)Kuru caylarin fiyati kalitesine gore degisecegine gore o zaman ureticinin cayi da kalitesine gore degisecek.Uretici cayina en yuksek fiyati verene cayini satacagina gore caya cay veren kucuk fabrikalar kapatmak zorunda kalacak.
Ben cay ureticisiyim.Cay bizde devlet tekelinde zaten.Cay borsasi cayin devlet tekelinde olmayan ulkelerinde kurulmus bi piyasa mekanizmasi.Devlet tekelinden cikip bu hengamenin icine girmeye hic gerek yok.Ali bayramoglunun dedigi gibi bolgenin gelecegi falan degil.Aksine ureticinin yok edilmesi demektir.
Belki cayin fiyati serbest rekabet sartlarinda degerlenecek ama yas cay alimi yapan fabrikalarin kucukleri kapatacagi icin buyukler piyasada kartel-monopol olacaklar.Monopol firmalar ureticiye hicbir zaman alinterinin karsiligini vermezler.
Siz siz olun bu cahil kardesinizi dinleyin.Cayimiz zaten devlet guvencesinde.Devlet guvencesinden cikip bu uc kagit sistemine girmeye hic gerek yok.Ben uretici olarak konustum.Cay borsasini destekleyen kisilerin kimliklerini cok iyi analiz edin.Cikari olanlarin bunu daha siddetli destekledigini goreceksiniz.
Başlık : bı sus vekılım.. Yazan : c.okuyan Tarih - Saat : 2010-09-06 - 09:27:35
KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )
yeter artık başbakanada dil uzatma..başbakan senin aklında ki tilkileri gördü..çay üreticisınden yana tavrını koymuştur.artık bı sus vekilim...
Başlık : bayramda çaylar beleş Yazan : çaycı bayram Tarih - Saat : 2010-09-06 - 09:04:54
KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )
sayın bayramoğlu çayın daha ucuza nasıl uretıldıgını bılır.
uretıcınden yarı fıyatına alacaksın daha ucuz olacak kısaca bu
Başlık : yazık Yazan : ferso Tarih - Saat : 2010-09-06 - 08:59:48
KATILIYORUM ( 0 )
KATILMIYORUM ( 0 )
sn bayramoğlu çaykuru zara gosterıyorkı satılsınde ben alayım bu mılletın anasını azmı ağlattınız bayramoğlu sen oturmuşssun çaykur zarar edıyor dıye ıdddıa edıyorsun hayalenmı yoksa hesapları ınceledındemı soledın bılmıyorum ama gerçeklerı konuşalım lutfen rızelının ekmeıyle oynamayalım yazıktır yazık oluyor..........